Αναθεώρηση τώρα ή μετά το 2018!

Όλοι στη χώρα μας ομιλούν, ιδίως κατά την περίοδο αυτή, για κατεπείγουσα ανάγκη διαρθρωτικών και ριζοσπαστικών αλλαγών, σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του αρρωστημένου πολιτικού μας συστήματος και της διεφθαρμένης και αντιπαραγωγικής δημόσιας διοίκησης. Όλοι, επίσης, πιστεύουν, και ορθώς, ότι αυτές οι επιτακτικές και κατεπείγουσες αλλαγές μπορούν να επιτευχθούν μόνο με μια νέα αναθεώρηση του Συντάγματος. Ακόμη, όλοι οι Έλληνες πιστεύουν (και ορθώς) ότι η σημερινή τραγική κατάσταση της οικονομίας και ειδικότερα του δημοσίου χρέους οφείλεται στο από ετών πελατειακό και διεφθαρμένο, στην πλειοψηφία του, πολιτικό σύστημα και στην κακοδαιμονία, στη διαφθορά και στην αναποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης. Αυτό, εξάλλου, πιστεύουν ή τουλάχιστον ισχυρίζονται και τα περισσότερα πολιτικά κόμματα της πατρίδας μας και γι' αυτό προβαίνουν καθημερινά σε εξαγγελίες για κατεπείγουσα ανάγκη νέας αναθεώρησης του Συντάγματος,

Παρ' όλα αυτά και ιδίως παρά τη αναγνώριση όλων, ότι η νέα αναθεώρηση είναι επιτακτική και κατεπείγουσα, όμως, δημιουργούνται κάποιοι νομικοί προβληματισμοί, περί του εάν η αναθεωρητική διαδικασία μπορεί ν' αρχίσει τώρα ή μετά το 2013, οπότε η αναθεώρηση λογικά δεν μπορεί να ολοκληρωθεί προ των ετών 2017-2018.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.6 του αρθρ. 110Σ «Δεν επιτρέπεται αναθεώρηση του Συντάγματος προ της παρόδου πενταετίας από της περατώσεως της προηγούμενης». Η διάταξη αυτή, ασφαλώς, είναι ασαφής, διότι δεν ορίζει συγκεκριμένα, πότε μπορεί ν' αρχίσει η διαδικασία της νέας αναθεώρησης. Ειδικότερα, δεν διευκρινίζει, πότε μπορεί να υποβληθεί η πρόταση (ως αφετηρία) των πενήντα τουλάχιστον Βουλευτών προς την Ολομέλεια, που θα αποτελεί και την έναρξη της νέας αναθεωρητικής διαδικασίας.

Στην Επιστήμη, είναι αλήθεια, ότι διχάζονται οι απόψεις, διότι άλλοι μεν υποστηρίζουν, ότι η διαδικασία αυτή θα πρέπει ν' αρχίσει (αφετηρία) μετά τη συμπλήρωση της 5ετίας, και εν προκειμένω μετά το έτος 2013 (και αυτό για να μην αρχίζει την επομένη της κάθε Αναθεώρησης νέα διαδικασία προς αναθεώρηση), και άλλοι, ότι μπορεί ν' αρχίσει προ της 5ετίας, και το τελικό στάδιο της αναθεώρησης, δηλ. η τελική και οριστική ψήφιση από την Ολομέλεια των αναθεωρητέων διατάξεων και του περιεχομένου τους, να γίνει από την Αναθεωρητική Βουλή και, βεβαίως, μετά την πάροδο της πενταετίας.

Όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο του Συντάγματος (110) και ειδικότερα με τις παρ. 2-5, καθιερώνονται δύο στάδια της αναθεωρητικής διαδικασίας, που πραγματοποιούνται από δύο διαδοχικές Βουλές. Το πρώτο στάδιο τελειώνει με την ψήφιση από την πρώτη Βουλή (Προαναθεωρητική) της πράξης για αναθεώρηση, ενώ το δεύτερο στάδιο, γίνεται από την επόμενη-δεύτερη Βουλή (Αναθεωρητική), η οποία παίρνει και την οριστική απόφαση της Αναθεώρησης.

Εν όψει των ανωτέρω, ανακύπτει το μεγάλο ερώτημα, περί του εάν θα είναι και κατά ποίο τρόπο, η παρούσα Βουλή «Προαναθεωρητική» και η επόμενη «Αναθεωρητική» και, έτσι, να επισπευθεί η διαδικασία Αναθεώρησης. Αλλά, για να γίνει αυτό, θα πρέπει, κατ' αρχήν, να γίνει δεκτό, ότι μπορεί ν' αρχίσει η αναθεωρητική διαδικασία προ της συμπληρώσεως της 5ετίας από την προηγούμενη αναθεώρηση, και αμέσως μία ομάδα, τουλάχιστον 50 βουλευτών, να καταθέσει σχετική πρόταση και ν' ακολουθήσει η διαδικασία, όπως ορίζει το αρθρ.110Σ. Εάν αυτό γίνει, τότε, μπορεί να είναι η επόμενη Βουλή «Αναθεωρητική» και άρα σε 2-3 χρόνια από σήμερα, να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και να έχουμε τελική Αναθεώρηση, με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις.

Εάν, αντιθέτως, γίνει αποδεκτή η πρόταση εκείνων, που υποστηρίζουν, ότι η έναρξη της αναθεωρητικής διαδικασίας (αφετηρία), δηλ. η κατάθεση της πρότασης από τους 50 βουλευτές, πρέπει να γίνει μετά τη συμπλήρωση της 5ετίας, δηλ. μετά το 2013, αυτό σημαίνει, ότι η παρούσα Βουλή δεν μπορεί να είναι «Προαναθεωρητική» και η επόμενη (όποτε και εάν γίνουν εκλογές) επίσης δεν μπορεί να είναι «Αναθεωρητική» και άρα, θεωρητικά, δεν μπορεί να γίνει αναθεώρηση πριν από το 2017-2018.

Στην περίπτωση, όμως, αυτή είναι προφανές, ότι η οποιαδήποτε συζήτηση, κατά την παρούσα χρονική περίοδο, είναι άνευ αντικειμένου και, πάντως, ανεπίκαιρη, αν δεν συνιστά και εμπαιγμό του ελληνικού λαού, Αυτό δε, πέραν των άλλων, και διότι η κάθε αναθεώρηση γίνεται για την αντιμετώπιση σύγχρονων και επειγόντων προβλημάτων, που απασχολούν κάθε φορά την Κοινωνία και δε μπορούν να αναμένουν μακρά διαδικασία 6-7 ετών.

Αλλά, και εάν ακόμη επικρατήσει η αυστηρή και δογματική επιστημονική άποψη ορισμένων συνταγματολόγων, ότι δηλ. η έναρξη της αναθεωρητικής διαδικασίας μπορεί να γίνει μετά τη συμπλήρωση της πενταετίας, και στην περίπτωση αυτή υπάρχει η λύση του κυρίαρχου λαού για επίσπευση, είτε με δημοψήφισμα, είτε μέσω της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων. Εξάλλου, κατά το άρθρ. 1 παρ.3 του Συντάγματος «όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται, όπως ορίζει το Σύνταγμα». Η λαϊκή δε αυτή εξουσία εκφράζεται δια του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει, είτε να συνεννοηθούν προκαταβολικά τα κόμματα, για να αποφασίσει περί αυτού συναινετικά η Ολομέλεια της Βουλής, είτε, και εάν δεν υπάρξει τέτοια συμφωνία, ένα από τα δύο μεγάλα κόμματα ή και περισσότερα να πάρουν την πρωτοβουλία και να καταθέσουν στη Βουλή τη σχετική πρόταση του άρθρ. 110Σ από 50 βουλευτές, οπότε υποχρεωτικά, θα επιληφθεί η Ολομέλεια και θα κληθεί κυριαρχικά να δώσει τη λύση.

Η μόνη, επομένως, λύση και μάλιστα κατεπείγουσα για να βγει η χώρα από το σημερινό πολιτικό και οικονομικό αδιέξοδο, είναι οι άμεσες και βαθιές τομές στο δημόσιο βίο της χώρας μας, που είναι και λαϊκό αίτημα, οι οποίες, δεν μπορούν να γίνουν, παρά μόνο, με μία νέα και πολύ σύντομη αναθεώρηση. Εάν, όμως, η αναθεώρηση αυτή γίνει μετά από 6-7 χρόνια, τότε θα είναι, πολύ αργά και οι ευθύνες τεράστιες, όχι μόνο για την σημερινή τραγική κατάσταση, αλλά ιδίως και για όσα τραγικότερα θα ακολουθήσουν.

Αντώνιος Γρ.Φούσας

Δικηγόρος Αθηνών – πρώην Υπουργός

  • Εμφανίσεις: 7306

Διατροφή των παιδιών στις σχολικές μονάδες.

Οι γονείς θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή των παιδιών κατά τη διάρκεια που αυτά βρίσκονται στο σχολείο. Αν δεν μπορούν να ετοιμάζουν κολατσιό από το σπίτι πρέπει να γνωρίζουν ότι η πώληση προϊόντων στα σχολικά κυλικεία πρέπει να ακολουθεί όσα ορίζει η νομοθεσία για το είδος και ποιότητα των πωλούμενων σ' αυτά ειδών διατροφής.

Το καλύτερο όμως είναι ο μαθητής να παίρνει για κολατσιό τρόφιμα από το σπίτι.

-Εάν επιλέξουμε για το κολατσιό το σχολικό κυλικείο, θα πρέπει να κατευθύνουμε τον μαθητή, σε σωστές αγορές, και να το ρωτάμε πάντα τι αγόρασε για να γνωρίζουμε πρώτα τι έφαγε, αλλά και εάν διαχειρίστηκε σωστά το χαρτζιλίκι του.

Οι γονείς να ζητήσουν ενημέρωση από τους συλλόγους γονέων ή τους διευθυντές των σχολείων ή από το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου και να απαιτήσουν εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας.. Για την εφαρμογή της νομοθεσίας είναι συνυπεύθυνη η σχολική μονάδα, οι γονείς, η Δημόσια Διοίκηση.

Με βάση την Υγειονομική Διάταξη για τους κανόνες υγιεινής και τον καθορισμό των προϊόντων, που διατίθενται, από τα κυλικεία δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων, τα σχολικά κυλικεία των σχολείων της χώρας μας πρέπει να πωλούν:

Σχολικά Κυλικεία Δημοτικών Σχολείων

Σάντουιτς - τόστ, με ψωμί ολικής αλέσεως ή λευκό, τυρί, γαλοπούλα, ντομάτα, χωρίς μαγιονέζα και χωρίς βούτυρο. Καλό είναι να μη προστίθεται ούτε μαργαρίνη, αλλά αν προστεθεί, τότε η περιεκτικότητά της, σε trans λιπαρά, δεν πρέπει να υπερβαίνει το 2% των ολικών λιπιδίων.

Απλά αρτοσκευάσματα (φρυγανιές, αρτίδια, φρατζολάκια, σησαμένια κουλούρια, παξιμάδια, κριτσίνια), σε ατομική συσκευασία (μέχρι 50g). Αν περιέχουν λιπαρές ουσίες, δεν πρέπει τα trans λιπαρά να υπερβαίνουν το 2% των ολικών λιπιδίων.

Σταφιδόψωμο, μουστοκούλουρα, σε ατομική συσκευασία (έως 60g).

Μπισκότα απλά, χωρίς γέμιση, σε ατομική συσκευασία (έως 60g), η περιεκτικότητα των οποίων, σε trans λιπαρά, δεν πρέπει να υπερβαίνει το 2% των ολικών λιπιδίων. Επίσης, ανά 100g, η ζάχαρη δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 10g, τα ολικά λιπαρά τα 10g, τα κορεσμένα λιπαρά τα 5g, το νάτριο (αλάτι) τα 0,5g.

Τυρόπιτα - σπανακόπιτα (έως 200g), με τυρί φέτα ή κασέρι.

Γιαούρτι, χωρίς συνθετικές γλυκαντικές ουσίες.

Φρέσκα φρούτα, καλά πλυμένα και σε ατομική συσκευασία.

Ξερά φρούτα, σε ατομική συσκευασία (έως 50 g).

Γάλα χαμηλό σε λιπαρά, πλήρες ή με κακάο, χωρίς συνθετικές γλυκαντικές ουσίες, σε ατομική συσκευασία (έως 250ml το γάλα - κακάο, έως 330ml το άσπρο).

Ρυζόγαλο, κρέμα χωρίς προσθήκη άλλων συστατικών και σε συσκευασία έως 150ml.

Φυσικοί χυμοί φρούτων (100% χυμός), χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, σε ατομική συσκευασία (έως 330ml).

Εμφιαλωμένο νερό το 0,5 λίτρου.

Κυλικεία Γυμνασίων - Λυκείων - Νυχτερινών Σχολείων

Όλα τα παραπάνω, με μόνη διαφορά ότι το άσπρο γάλα μπορεί να πωλείται, σε συσκευασία έως 500ml.

Ξηροί καρποί, ανάλατοι, σε ατομική συσκευασία (έως 50g).

Μέλι, σε ατομική συσκευασία.

Χαλβάς - παστέλι, σε ατομική συσκευασία (έως 50g).

Σοκολάτα υγείας και γάλακτος, χωρίς γέμιση, σε συσκευασία έως 30g.

Από όλα τα κυλικεία, διατίθεται καφές, και αφεψήματα, μόνο για το προσωπικό.

Παρά την ύπαρξη του νομοθετικού πλαισίου, πολλά κυλικεία κατά το προηγούμενο έτος διέθεταν μη εγκεκριμένα είδη, με επιχείρημα την οικονομική απόδοση της επιχείρησης ή τη δυνατότητα των μαθητών να προμηθεύονται τα απαγορευμένα είδη, από τα γειτονικά καταστήματα.

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, γνωρίζει σε γονείς και μαθητές ότι θα είναι παρόν στα προβλήματα τους και ζητά την επικοινωνία τόσο των γονέων όσο και των μεγαλύτερων μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών, να του υποβάλλουν τα παράπονα τους και τις καταγγελίες, είτε προσωπικά στο γραφείο, που βρίσκεται στην οδό Θ. Πασχίδη αριθ.52 στα Ιωάννινα, είτε τηλεφωνικά στο τηλ.2651065178 και 6946290582, είτε στο e.mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. .

  • Εμφανίσεις: 7286

Σε καλπασμό η ανεργία και των Αυγουστο

Η μείωση του αριθμού των εγγεγραμμένων ανέργων κατά –0,90% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα παράλληλα με τη μείωση των καταγγελιών και λήξεων συμβάσεων εργασίας κατά –8,51% και των αναγγελιών πρόσληψης κατά -4,21%, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2010 είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που προκύπτουν κατά τον μήνα Αύγουστο.

Στα 693.329 άτομα ανέρχονται οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ κατά το μήνα Αύγουστο. Από αυτά 282.935 είναι άνδρες (ποσοστό 40,81%) και 410.394 είναι γυναίκες (ποσοστό 59,19%). Ο αριθμός αυτός παρουσιάζει μείωση κατά –0,90% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Στην ηλικιακή ομάδα από 30-54 ετών αναλογεί το (62,63%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 30 αναλογεί το (28,23%) και στην ηλικιακή ομάδα άνω των 55 ετών αναλογεί το (9,14)%.

Στο εκπαιδευτικό επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναλογεί το (45,28%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στο εκπαιδευτικό επίπεδο υποχρεωτικής εκπαίδευσης (έως 3η Γυμνασίου) αναλογεί το (34,61%), στο εκπαιδευτικό επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης το (18,92%) και στο εκπαιδευτικό επίπεδο χωρίς εκπαίδευση αναλογεί το (1,20%).

Στους Έλληνες Υπηκόους αναλογεί το (93,42%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στους Υπηκόους τρίτων χωρών το (5,35%) και στους Υπηκόους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το (1,23%).

Ο αριθμός των επιδοτούμενων ανέργων ανέρχεται σε 212.297 άτομα και εμφανίζεται αυξημένος κατά 6.763 άτομα, ποσοστό 3,29% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα Ιούλιο. Από το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων, το 83,84% είναι κοινοί επιδοτούμενοι, το 5,72% είναι εκπαιδευτικοί επιδοτούμενοι, το 5,39% είναι Οικοδόμοι επιδοτούμενοι, το 3,17% είναι εποχικοί λοιποί επιδοτούμενοι, και το 1,45% είναι εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων επιδοτούμενοι.

Οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν σε 50.443, μειωμένες κατά –38,31% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (81.773) και κατά –4,21% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2010 (52.660). Οι απολύσεις (καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου) έφθασαν τις 17.276 (μειωμένες κατά –27,98% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και μειωμένες κατά –5,21% σε σχέση με τον Αύγουστο 2010), οι λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου τις 18.779 (μειωμένες κατά –40,44% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και μειωμένες κατά -11,36% σε σχέση με τον Αύγουστο 2010) και οι οικειοθελείς αποχωρήσεις τις 22.564 (μειωμένες κατά –11,55% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και μειωμένες κατά –11,10% σε σχέση με τον Αύγουστο 2010). Το σύνολο των καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου και των λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου ανέρχεται σε 36.055, το 52,08% του οποίου οφείλεται σε αποχωρήσεις από την αγορά εργασίας λόγω λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Το μέγεθος αυτό είναι μειωμένο κατά –35,06% από τον προηγούμενο μήνα Ιούλιο (55.520) και μειωμένο κατά –8,51% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2010 (39.410).

Από τις παραπάνω ροές της μισθωτής απασχόλησης προκύπτει μείωση της μισθωτής απασχόλησης κατά –8.176 θέσεις εργασίας, έναντι 743 τον Ιούλιο και –12.130 τον Αύγουστο του 2010.

Ακολουθεί το αναλυτικό στατιστικό δελτίο του ΟΑΕΔ για την κίνηση της αγοράς εργασίας τον μήνα Αύγουστο του 2011.

Α. ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΤΟΥ ΟΑΕΔ

Α.1 ΣΥΝΟΛΟ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ

Το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων1 για τον μήνα Αύγουστο 2011 ανήλθε σε 693.329 άτομα. Από αυτά 262.527 (37,86%) είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών, και 430.802 (62,14%) είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών. Στην Περιφέρεια Αττικής αναλογεί το 36,00% των ανέργων που αναζητούν εργασία από το σύνολο της χώρας και στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας αναλογεί το 20,49%.

Από το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων οι 282.935 είναι άνδρες (ποσοστό 40,81%) και οι 410.394 είναι γυναίκες (ποσοστό 59,19%).

Στην ηλικιακή ομάδα από 30-54 ετών το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων ανήλθε σε 434.230 άτομα, (ποσοστό 62,63%), στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 30 σε 195.711 άτομα, (ποσοστό 28,23%) και στην ηλικιακή ομάδα άνω των 55 ετών σε 63.388 άτομα (ποσοστό 9,14)%.

Στο εκπαιδευτικό επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων ανήλθε σε 313.940 άτομα, (ποσοστό 45,28%), στο εκπαιδευτικό επίπεδο υποχρεωτικής εκπαίδευσης (έως 3η Γυμνασίου) ανήλθε σε 239.928 άτομα, (ποσοστό 34,61%), στο εκπαιδευτικό επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανήλθε σε 131.159 άτομα, (ποσοστό 18,92%) και στο εκπαιδευτικό επίπεδο χωρίς εκπαίδευση σε 8.302 άτομα, (ποσοστό 1,20%).

Στους Έλληνες Υπηκόους το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων ανήλθε σε 647.715 άτομα, (ποσοστό 93,42%), στους Υπηκόους τρίτων χωρών ανήλθε σε 37.077 άτομα, (ποσοστό 5,35%) και στους Υπηκόους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανήλθε σε 8.537 άτομα, (ποσοστό 1,23%).

Σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (Ιούλιο 2011) και τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους (Αύγουστο 2010) καταγράφηκαν:

Μείωση των εγγεγραμμένων ανέργων από τον προηγούμενο μήνα κατά –6.329 άτομα, με ποσοστιαία μεταβολή –0,90% με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ των Περιφερειών να έχει καταγραφεί στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (-7,72%) και αύξηση κατά 124.107 άτομα με ποσοστιαία μεταβολή 21,80% από τον Αύγουστο του 2010.

Μείωση των μακροχρόνια ανέργων σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα κατά –5.397 άτομα, με ποσοστιαία μεταβολή -2,01% με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ των Περιφερειών να έχει καταγραφεί στη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (-8,23%) και αύξηση κατά 72.152 άτομα με ποσοστιαία μεταβολή 37,90% από τον Αύγουστο του 2010.

Το σύνολο των εγγεγραμμένων ατόμων που δήλωσαν ότι δεν αναζητούν εργασία για τον μήνα Αύγουστο 2011 ανήλθε σε 69.976 άτομα, από τα οποία 34.259 είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών, και 35.717 εγγεγραμμένα για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών.

Α.2 ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ

Το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων (αφορά τον αριθμό των δικαιούχων που πληρώθηκαν εντός του αντίστοιχου μήνα) κατά τον μήνα Αύγουστο ανέρχεται σε 212.297 άτομα. Από αυτά 177.990 (ποσοστό 83,84%) είναι κοινοί επιδοτούμενοι, 12.133 (ποσοστό 5,72%) είναι εκπαιδευτικοί επιδοτούμενοι, 11.438 (ποσοστό 5,39%) είναι Οικοδόμοι επιδοτούμενοι, 6.724 (ποσοστό 3,17%) είναι εποχικοί λοιποί επιδοτούμενοι (αγροτικά), 3.079 (ποσοστό 1,45%) είναι εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων και 933 (ποσοστό 0,44%) είναι λοιποί επιδοτούμενοι. Το σύνολο του αριθμού των δικαιούχων που πληρώθηκαν και στο τέλος του μήνα συνεχίζουν να έχουν δικαίωμα επιδότησης ανέρχεται σε 186.354 άτομα.

Σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (Ιούλιο 2011) και τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους ( Αύγουστο 2010) καταγράφηκαν:

Αύξηση του συνόλου των επιδοτούμενων ανέργων (κοινοί και λοιπές κατηγορίες επιδοτούμενοι και εποχικοί επιδοτούμενοι τουριστικών επαγγελμάτων) από τον προηγούμενο μήνα κατά 6.723 άτομα και αύξηση κατά 20.644 άτομα από τον Αύγουστο του 2010.

Αύξηση των κοινών και λοιπών κατηγοριών επιδοτούμενων ανέργων από τον προηγούμενο μήνα κατά 7.452 άτομα και αύξηση κατά 19.786 άτομα από τον Αύγουστο του 2010.

Μείωση των εποχικών τουριστικών επαγγελμάτων επιδοτούμενων ανέργων από τον προηγούμενο μήνα κατά -689 άτομα και αύξηση κατά 858 άτομα από τον Αύγουστο του 2010.

Αύξηση του αριθμού των δικαιούχων που πληρώθηκαν και στο τέλος του μήνα συνεχίζουν να έχουν δικαίωμα επιδότησης από τον προηγούμενο μήνα κατά 11.612 άτομα και αύξηση κατά 18.761 άτομα από τον Αύγουστο του 2010.

Β. ΡΟΕΣ ΜΙΣΘΩΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

Β.1 ΑΝΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ

Οι αναγγελίες πρόσληψης στο σύνολο της χώρας για τον μήνα Αύγουστο ανέρχονται σε 50.443, μειωμένες κατά –38,31% από τον προηγούμενο μήνα Ιούλιο (81.773) και μειωμένες κατά –4,21% σχετικά με τον Αύγουστο του 2010 (52.660).

Β.2 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ2

Οι καταγγελίες σύμβασης αορίστου χρόνου στο σύνολο της χώρας για τον μήνα Αύγουστο ανέρχονται σε 17.276, καταγράφοντας μια μείωση από τον προηγούμενο μήνα κατά –6.712 άτομα.

Β.3 ΛΗΞΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Οι λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου στο σύνολο της χώρας για τον μήνα Αύγουστο ανέρχονται σε 18.779, καταγράφοντας μια μείωση από τον προηγούμενο μήνα κατά –12.753 άτομα.

Το σύνολο των καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου και των λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου ανέρχεται σε 36.055, το 52,08% του οποίου οφείλεται σε αποχωρήσεις από την αγορά εργασίας λόγω λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Το μέγεθος αυτό είναι μειωμένο κατά –35,06% από τον προηγούμενο μήνα Ιούλιο (55.520) και μειωμένο κατά –8,51% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2010 (39.410).

Β.4 ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΕΙΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ

Οι οικειοθελείς αποχωρήσεις στο σύνολο της χώρας για τον μήνα Αύγουστο ανέρχονται σε 22.564 μειωμένες κατά –11,10% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2010 (25.380) και μειωμένες κατά –11,55% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα του τρέχοντος έτους (25.510).

Β.5 ΚΑΘΑΡΕΣ ΡΟΕΣ

Οι καθαρές ροές της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα - δηλαδή, οι προσλήψεις μείον τις καταγγελίες και τις λήξεις συμβάσεων μείον τις οικειοθελείς αποχωρήσεις - ανέρχονται σε –8.176 έναντι 743 τον προηγούμενο μήνα Ιούλιο και –12.130 τον Αύγουστο του 2010.

Για περισσότερο αναλυτικά στατιστικά στοιχεία σε επίπεδο περιφέρειας καθώς και συνοπτικές εκθέσεις, βλ. στο www.oaed.gr.

  • Εμφανίσεις: 7250

Λίμνη Παμβώτιδα: προστασία ή συνεχής υποβάθμιση;

Το τελευταίο διάστημα εγκρίθηκαν περιβαλλοντικά τρείς νέες μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες σε εκτός σχεδίου περιοχή που γειτνιάζει με το παραλίμνιο ψυχαγωγικό πάρκο και σε πολύ μικρή απόσταση από την λίμνη.

Στην συγκεκριμένη περιοχή, η κατά τα άλλα αυστηρή κτηματική εταιρεία του δημοσίου, έχει ορίσει την κόκκινη γραμμή της λίμνης, όχι στην όχθη, αλλά μέσα στην λίμνη στο σημείο που φθάνουν οι λιμνοδεξαμενές εκτροφής της ΔΕΛΙ, για να εξυπηρετήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα της εταιρείας που κατασκεύαζε το παραλίμνιο ψυχαγωγικό πάρκο. Έτσι τα υπό κατασκευή νέα ξενοδοχεία δεν πληρούν ούτε την ελάχιστη απόσταση των 100 μέτρων που θα έπρεπε να απέχουν από την λίμνη.

Εάν κατασκευαστούν τελικά τα τρία ξενοδοχεία, η περιοχή από την Βογιάννου μέχρι την πρώτη γέφυρα του ποδηλατόδρομου, όπου υπάρχει και το πάρκο ερμηνείας οικοσυστήματος λίμνης Παμβώτιδας. μετατρέπεται σε καθαρά αστική περιοχή με σημαντική υποβάθμιση του λιμναίου οικοσυστήματος, και μη αναστρέψιμη βλάβη της παρόχθιας ζώνης..

Οι σχεδιασμοί της πολιτείας, (το προεδρικό διάταγμα λίμνης, και το ρυθμιστικό σχέδιο και πρόγραμμα προστασίας περιβάλλοντος), που καρκινοβατούν εδώ και πάρα πολύ καιρό, σε όλες τους τις εκδόσεις, αναφέρονται σε ζώνη προστασίας 300 μέτρων στην συγκεκριμένη περιοχή. Είναι τουλάχιστον άτοπο σήμερα που και το Ρυθμιστικό και το Π.Δ. της λίμνης είναι στην φάση θεσμοθέτησής τους, να δημιουργούνται τετελεσμένα γεγονότα που έρχονται σε αντίθεση με την προστασία της λίμνης στην περιοχή.

Το αρμόδιο όργανο της πολιτείας, που συστήθηκε ακριβώς για την προστασία της λίμνης, ο Φορέας διαχείρισης λίμνης Παμβώτιδας, έδωσε, και στις τρείς περιπτώσεις. αρνητική γνωμοδότηση για την ίδρυση των ξενοδοχείων στην περιοχή. Επίσης είχε προσφύγει στον εισαγγελέα για την τοποθέτηση της κόκκινης γραμμής που οριοθετεί την λίμνη στο όριο των λιμνοδεξαμενών αντί στην υπάρχουσα όχθη.

Καλούμε τον αρμόδιο υπουργό να αναστείλει κάθε έκδοση οικοδομικής άδειας, σε απόσταση 300 μέτρων από την λίμνη, μέχρι την θεσμοθέτηση του Π.Δ. λίμνης και του Ρυθμιστικού σχεδίου, καθώς και να επανεξετάσει την οριοθέτηση της λίμνης στο συγκεκριμένο σημείο. Καλούμε την αιρετή Περιφέρεια από την μια, και το υπουργείο από την άλλη, που ενέκριναν τις περιβαλλοντικές μελέτες των υπό κατασκευή ξενοδοχείων να ανακαλέσουν τις αποφάσεις τους για να αποτραπεί η μη αναστρέψιμη επιβάρυνση της λίμνης.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

  • Εμφανίσεις: 7719

Μίλτος Μπούκας: Το μόνο ενδημικό είδος ψαριού της Λίμνης Παμβώτιδας είναι τα "θεσμικά της πιράνχας"

Στο ζοφερό κλοιό εκποίησης κάθε αγαθού και στυγνής εκμετάλλευσης κάθε φυσικού πόρου μοιάζει να βρίσκεται πλέον η χώρα μας στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε. Γρήγορα ξεχάστηκαν οι προεκλογικές δεσμεύσεις του Γ. Παπανδρέου για πράσινη ανάπτυξη: δηλώσεις – πυροτεχνήματα κατά πως φαίνεται, αγοραία προεκλογικά επικοινωνιακά τρυκ, παρόμοια με τα "σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα" ή το περίφημο "αντεξουσιαστές στην εξουσία". Μας έμεινε μόνο το δεύτερο συνθετικό των εμβληματικών αυτών φράσεων: μόνο η "ανάπτυξη" (χωρίς το πράσινο), μόνο η βαρβαρότητα, σκέτη-νέτη η εξουσία, όπως τα ξέραμε παλιά.

Χαρακτηριστική των προθέσεων της σημερινής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του φυσικού περιβάλλοντος, είναι η επερώτηση του κου Θ. Οικονόμου –ως τοπικού εκπροσώπου του κυβερνώντος κόμματος και εκ των πρώτων δεδηλωμένων υπό βήματος βουλής fast tracker εξάλλουτ, προς τους υπουργούς Ε. Βενιζέλο (οικονομίας) και Γ. Παπακωνσταντίνου (ΥΠΕΚΑ) για τον ορισμό της υδάτινης επιφάνειας της λίμνης. Με την ίδια ευκολία που ανακάλεσαν την κα Μπιρμπίλη από το πόστο της (ως πολυδιαφημιζόμενης προστάτιδας του περιβάλλοντος) η κυβέρνηση μοιάζει έτοιμη να καταστρατηγήσει και το σχέδιο Π.Δ. για τη Λίμνη και τη προστασία της βιοποικιλότητας, αμφισβητεί σκανδαλωδώς την "κόκκινη γραμμή" προστασίας της λίμνης (κατακλυζόμενα υγρολίβαδα), βαφτίζοντας με παρρησία τη λίμνη ως "αστική" (λογικό, αφού ούτε τα πουλιά ψηφίζουν, ούτε τα ψάρια!) και κάνοντας λόγο για "εμπεδωμένα" από την τοπική κοινωνία όρια της λίμνης - με άλλα λόγια, νομιμοποιεί ηθικά τις μέχρι τώρα καταπατήσεις και αυθαιρεσίες σε βάρος του λιμνιαίου οικοσυστήματος και "κλείνει το μάτι" σε τσιμεντογόνες καταπατήσεις.

Πριν λοιπόν περάσει μια ημέρα από την επερώτηση, διαβάζουμε στον τοπικό τύπο πρωτοσέλιδο για τις πρώτες εγκρίσεις-εξπρές για 3 μονάδες στην παραλίμνια ζώνη (Βοτανικός) που θεωρείται προστατευόμενη από το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (το οποίο ναι μεν ολοκληρώθηκε από το ΥΠΕΚΑ εκκρεμεί δε η υπογραφή του αφήνοντας "θολό" το τοπίο). Οι "προνομιούχοι" επενδυτές είναι επιχειρηματίες εγνωσμένης οικονομικής επιφάνειας και επιρροής που διεκδικούν περί τις 350 κλίνες στην αιγιαλίτιδα ζώνη κάτω από τα 100 μ. της κόκκινης γραμμής, αγνοώντας επιδεικτικά το Σ.Π.Δ. και προκαλώντας βλάβη περιβαλλοντική και στην ουσία υποβάθμιση τουριστική τορπιλίζοντας κάθε σχέδιο εναλλακτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας, και ως εκ τούτου κάθε υγιή ανταγωνισμό.

Εγκαινιάζεται έτσι μια νέα εποχή παραβατικότητας και πολεοδομικής αυθαιρεσίας με "τεράστιες δυνατότητες αξιοποίησης" όπως ομολογεί και ο κος Θ. Οικονόμου. Η νέα τάξη πραγμάτων θα περιλαμβάνει μεγάλα οικοδομικά λόμπυς, αλλά και εκμαυλισμό των συνειδήσεων της τοπικής κοινωνίας που με καλό μάτι βλέπει οικόπεδα-φιλέτα κάτω από το όριο της κόκκινης γραμμής. Θα νομιμοποιεί τις βιαιοπραγίες του παρελθόντος (τοίχος πέριξ της λίμνης, παράνομος ποδηλατόδρομος) παραδίδοντας την αιγιαλίτιδα ζώνη βορά και στο ίδιο το δημόσιο, όπως στην περίπτωση του δήμου Περάματος που ανερυθρίαστα ζητά χρηματοδότηση 3 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για καταπατημένη, μπαζωμένη έκταση εντός λίμνης. Μικροί και μεγάλοι επενδυτές, Δήμοι και Περιφέρειες έτοιμοι να παρανομήσουν όπως μας συνηθίζουν, ένα κράτος έτοιμο να πουλήσει με πρόσχημα την κάλυψη των εθνικών τοκοχρεολυσίων το 1/3 της έκτασης του ΕΘΙΑΓΕ στον Κατσικά... αυτά θα είναι τα ολικά που θα συνθέσουν το νέο τοπίο της πόλης των Ιωαννίνων και της θρυλικής λίμνης της; Στην ουσία επανερχόμαστε στην ΚΥΑ του 2003, η οποία εξέπεσε λόγω ελλιπούς προστασίας της λίμνης και παρά τον οικολογικό μανδύα της "οικοανάπτυξης".

Αντί μιας ολοκληρωμένης περιβαλλοντικής πολιτικής, το ΥΠΕΚΑ της δημοσιονομικής λογιστικής, επιλέγει την ολέθρια περιβαλλοντική συζήτηση για το δικαίωμα καταπάτησης νόμων και φυσικού χώρου με την ρύθμιση των αυθαιρέτων. Οι ίδιες συμπεριφορές αναδεικνύουν στην περιοχή μας...τους θεσμικούς ιδιοκτήτες της λίμνης κοινοβουλευτικούς και αυτοδιοικητικούς, οι οποίοι θα επιχειρήσουν να διευρύνουν τα εκλογικά τους ακροατήρια νομιμοποιώντας την παρανομία, αναιρώντας τις ίδιες τις υπηρεσίες και το κύρος αυτών επωμιζόμενοι και αυτόν ακόμη τον ρόλο θεσμικού γνωμοδότη που μιλά εξ ονόματος της κοινωνίας! Συνδαιτυμόνες στο "μεγάλο φαγοπότι" και στο χάος του "Καλλικρατικού πειράματος" θα είναι ο δήμος Ιωαννιτών και η Περιφέρεια Ηπείρου με τον συνήθη ύποπτο κο Καχριμάνη να λειτουργεί θεσμικά με μειωμένα αντανακλαστικά ΕΠΟ, Έγκριση Περιβαλλοντ. Όρων (όπως και στην περίπτωση του ΚΤΕΛ λες και δεν υπάρχει λίμνη και περιοχή Νatura).

Εν προκειμένω, η βιωσιμότητα της πόλης των Ιωαννίνων δεν προσμετράται σε τόνους τσιμέντου ούτε σε κλίνες τουριστικές αλλά από την προστασία των δημόσιων αγαθών. Ωστόσο υπάρχει ελπίδα και για ουσιαστική αναπτυξιακή πρόταση: τα ποιοτικά μικρά αγροτουριστικά καταλύμματα, τα Π.Ο.Π. τοπικά προϊόντα, την διατήρηση των υγρολίβαδων και της γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας και την αξιοποίησή τους με οικολογικές καλλιέργειες, την ανάδειξη της αισθητικής του τοπίου (δομημένου και αδόμητου) και του πρασίνου.

Οι πολίτες πρέπει να παρακολουθήσουν από κοντά αυτά που σχεδιάζει στις περιοχές τους το κεντρικό κράτος με τους εκπροσώπους του ερήμην τους και να εκφράσουν τις αντιρρήσεις και αντιστάσεις τους έγκαιρα. Η μάχη υπεράσπισης του εναπομείναντος φυσικού περιβάλλοντος πρέπει να δοθεί αποτελεσματικά, κοινωνικά δίκαια και οικονομικά αλληλέγγυα.

Να συμβάλλουμε στην επιτάχυνση του Φιλοπεριβαλλοντικού σχεδιασμού που εδώ και δεκαετίες χωλαίνει αδικαιολόγητα δίνοντας εύκολα κίνητρα στην παρανομία.

  • Εμφανίσεις: 7790

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ασφάλειες Γεωργιάδης - HG Brokers SA
Tzimas Home Accessories
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
ACS ...σημαίνει courier
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save