Τουρισμός και διακοπές

Διαπραγματευτείτε το πακέτο τουριστικών υπηρεσιών

Ο καταναλωτής τουριστικών υπηρεσιών, κατά τις συναλλαγές του με τους τουριστικούς επιχειρηματίες, πρέπει να γνωρίζει ότι:

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείχνει κατά τις διαπραγματεύσεις του με ένα τουριστικό γραφείο για την πραγματοποίηση ενός οργανωμένου ταξιδιού εντός ή εκτός Ελλάδας.

Το ταξίδι πρέπει να είναι ευχάριστο και χωρίς εκπλήξεις

Το οργανωμένο ταξίδι περιλαμβάνει ένα πακέτο υπηρεσιών, δηλαδή διαμονή σε κατάλυμα, μεταφορά, εστίαση ή άλλες εξυπηρετήσεις, τις οποίες ο τουριστικός πράκτορας θα φροντίσει να εξασφαλίσει για λογαριασμό του πελάτη-καταναλωτή.

Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει από την έντυπη πληροφόρηση που οφείλει να του παρέχει το τουριστικό γραφείο, επακριβώς τις υπηρεσίες που θα του παρασχεθούν, τις τιμές, τα πρόσωπα και τις επιχειρήσεις που θα τον εξυπηρετήσουν. Γι' αυτό ο πράκτορας οφείλει να τον ενημερώσει εγγράφως, πριν την σύναψη της συμφωνίας και την καταβολή του τιμήματος και να φροντίσει για την έγγραφη συμφωνία σε κείμενο κοινά αποδεκτό: τη σύμβαση.

Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται από αντίγραφο ασφαλιστηρίου συμβολαίου ή να περιλαμβάνει οπωσδήποτε τον όρο ότι το ταξίδι είναι ασφαλισμένο και οποιαδήποτε ζημιά του καταναλωτή από ατύχημα ή άλλο λόγο που οφείλεται στον ίδιο τον πράκτορα ή στις συνεργαζόμενες με αυτόν επιχειρήσεις, θα καλυφθεί από την Ασφαλιστική Εταιρία.

Επίσης η σύμβαση πρέπει να περιλαμβάνει τον όρο ότι η επιστροφή του καταναλωτή στον τόπο εκκίνησης του είναι εξασφαλισμένη σε περίπτωση πτώχευσης ή αφερεγγυότητας του πράκτορα. Συνεπώς στη σύμβαση πρέπει να αναφέρεται ο τρόπος της επιστροφής, το τηλέφωνο και το πρόσωπο που θα αναλάβει την επιστροφή.

Σε κάθε περίπτωση, η σύμβαση πρέπει να είναι αναλυτική και να περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία με τις αναγκαίες λεπτομέρειες που θα κάνουν το ταξίδι ευχάριστο, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις και ταλαιπωρίες, και θα δώσουν στον καταναλωτή την αίσθηση της σιγουριάς.

Ειδικό Σήμα λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων

Όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις οφείλουν να είναι εφοδιασμένες με το ειδικό σήμα λειτουργίας από τον ΕΟΤ.

Οι επιχειρήσεις αυτές είναι οι κάτωθι:

Όλα τα καταλύματα: Ξενοδοχεία, μοτέλ, bungalows, κάμπινγκ, ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα.

Τα τουριστικά γραφεία (εσωτερικού ή γενικού τουρισμού)

Τα τουριστικά λεωφορεία.

Οι ναυλομεσίτες

Οι επιχειρήσεις που προωθούν χρονομεριστικές μισθώσεις σε καταλύματα εσωτερικού - εξωτερικού (Time Sharing)

Οι επιχειρήσεις Rent a Car

Τα καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης

Σε περίπτωση που μία επιχείρηση δεν έχει το ειδικό σήμα, ο καταναλωτής μπορεί να την καταγγείλει στην Τουριστική Αστυνομία ή στον ΕΟΤ.

Πληροφορίες τουριστικού περιεχομένου

Για πληροφορίες τουριστικού περιεχομένου (π.χ. δρομολόγια ΟΣΕ, ΚΤΕΛ κ.λ.π., ωράρια μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, φυλλάδια με αξιοθέατα και ειδικά θέλγητρα κάθε περιοχής, κ.λ.π.) ο καταναλωτής μπορεί να απευθύνεται στο:

Κεντρικό Γραφείο Πληροφοριών ΕΟΤ

ή στα κατά τόπους γραφεία του ΕΟΤ και την Τουριστική Αστυνομία.-

Για οποιοδήποτε παράπονο ή καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε στο Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, τηλ/φάξ 26510-65178 e.mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

  • Εμφανίσεις: 7291

O ENΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΣΩΣΤΑ ΧΟΡΤΑΣΜΕΝΟΣ

O ENΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΣΩΣΤΑ ΧΟΡΤΑΣΜΕΝΟΣ

συνταγές ασφαλείας

...όταν τρώτε έξω

προσέξτε καλά που τρώτε ή από πού προμηθεύεστε μικρογεύματα .

Πώς ετοιμάζεται το γεύμα σας ;Παρατηρείστε αν τηρούνται οι όροι υγιεινής .

Το μαγαζί είναι καθαρό ; Όλες οι επιφάνειες που έρχονται σε επαφή με τα τρόφιμα πρέπει να είναι απόλυτα καθαρές .

Το προσωπικό εμπνέει καθαριότητα; Κοιτάξτε εάν έχουν καθαρά χέρια και νύχια , τα μαλλιά δεμένα πίσω με καπέλο για το προσωπικό της κουζίνας , τις φόρμες εργασίας καθαρές .

Στα εστιατόρια να επιμένετε τα φαγητά σας να σερβίρονται καυτά , τα τρόφιμα που γίνονται από κρέας ( και ιδιαίτερα το κοτόπουλο), να είναι καλοψημένα.

Να μην καταναλώνεται λαχανικά που φαίνονται ότι δεν έχουν πλυθεί καλά.

Αν βρείτε «ξένο σώμα» στο φαγητό σας , παραπονεθείτε οπωσδήποτε στη διεύθυνση !

Για οποιοδήποτε παράπονο χρησιμοποιήστε το έντυπο διαμαρτυρίας που κάθε κατάστημα είναι υποχρεωμένο να έχει και απευθυνθείτε στα γραφεία μας :

Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, Θ. Πασχίδη 52 Ιωάννινα ,τηλ.265106578, e.mail. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

  • Εμφανίσεις: 7644

Ο Πολιτισμός, Ο Τόπος, Η Τέχνη

Ομιλία του ζωγράφου Β.Σταύρου με θέμα "ο πολιτισμός, ο τόπος, η τέχνη".στην αίθουσα δημαρχείου του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων,στα πλαίσια εικαστικής εκδήλωσης στις 30/7/2011

Αγαπητοί συντοπίτες,αγαπητοί φίλοι

Ως ζωγράφος εχω την τέχνη μου, δεν φιλοδοξώ να γίνω λόγιος ,αλλά και όταν έχω αυτή τη επιθυμία , μου το απαγορεύει η ίδια η φύση. Μ'αφήνει όμως , μου κάνει το χατήρι και γράφω μερικές σκέψεις πότε-πότε , όταν άισθάνομαι την ανάγκη να πω πράγματα με το λόγο κι όχι με την τέχνη μου

Κατ 'αρχήν θα προσπαθήσω να κάνω ένα μικρό σκίτσο του ανθρώπου μέσα από δύο κείμενα δύο ανθρώπων που έζησαν σε διαφορετικές εποχές, και στη συνέχεια θα αναπτυξω τις δικές μου σκέψεις για το μεγάλο αυτό θέμα της αλλοίωσης του δικού μας πολιτισμού , που απ'ότι φαίνεται είναι διαχρονικό.

1. Iωσήφ Βρυέννιος 1350-1438 ( ιερομόναχος, φιλόσοφος και δάσκαλος) 30 χρόνια πρίν την ΑΛΩΣΗ, σε έναν από τους καυστικούς λόγους του προς τον αυτοκράτορα, εκφράζει την οδύνη του, "γιατι το γένος περιστοιχίζεται από δεινά γιατί έχει περιπέσει σε ποικίλα πάθη και αμαρτίες". Κάνει λόγο για «ολόσωμον πληγήν» και «νόσον καθολικήν».- Λέει λοιπόν οτι: « ...Όλοι οι Χριστιανοί έγιναν «υπερήφανοι, αλαζόνες, φιλάργυροι, φίλαυτοι, αχάριστοι, απειθείς, λιποτάκται, ανόσιοι, αμετανόητοι, αδιάλλακτοι», και ακόμη : "... Έγιναν οι άρχοντες κοινωνοί ανόμων, οι υπεύθυνοι άρπαγες, οι κριτές δωρολήπτες, οι μεσίτες ψευδείς, οι νεώτεροι ακόλαστοι, οι γηράσαντες μεθυσμένοι, οι αστοί εμπαίκτες, οι χωρικοί άλαλοι, και οι πάντες αχρείοι».

Και αιτιολογεί δε αυτή τη διαπίστωση ως εξής: ",... απολώλαμεν, διαπεφωνήκαμεν, και ως τραυματίαι ήδη και παραπλήγες ημών αυτών έξω γεγόναμεν»

2.. Παναγιώτης Καννελλόπουλος 1902-1986 (συγγραφέας και πολιτικός)

Στο βιβλίο του «γεννήθηκα το 1402» γράφει:

«...τα πρώτα γράμματα μου τάμαθε ο πατέρας μου. Δε θυμάμαι πιά τι μου είχε μάθει. ¨Όταν με παρέλαβε ο δάσκαλός μου ,μου φάνηκε ότι δεν ήξερα τίποτε. Ωστόσο διάβασα πολλά βιβλία στη ζωή μου ,γνώρισα ανθρώπους πολλούς και χώρες ξένες .Είδα την Κωνστ/πολη και τη Φλωρεντία .Μίλησα με αυτοκράτορες και πατριάρχες. Και ποιο είναι το άθροισμα όλων τω πραγμάτων που διάβασα και είδα στη ζωή μου? Μηδέν....Τι ξέρω τάχα για το θάνατο? Τι ξέρω για τον κόσμο όπου ζούσε αγέννητη η ψυχή μου? Τι ξέρω για τον δρόμο που παίρνει μια σκέψη μου όταν τη χάνω? Τι ξέρω για το νόημα που έχει στη ζωή του ανθρώπου ο πόνος, η συμφορά, το κακό? Αφού δεν μπορώ να δώσω απάντηση στα ερωτήματα αυτά δεν ξέρω τίποτε. Ξέρω πολλά για όσα είναι μάταια. Πώς μπορεί ,όμως, να ονομαστεί γνώση η κατοχή πραγμάτων που, σά μάταια που είναι δεν είναι τίποτε?»

Είναι δύο βαθειές καταγραφές καταγραφές για την κοινωνία και τον άνθρωπο.

Βλέπετε λοιπόν οτι το πρόβλημα του πολιτισμού ,της αλλοίωσης των πολιτισμών γενικά, απ'οτι φαίνεται είναι σοβαρό και συνεχές. Ο αγώνας για να κρατήσουμε πράγματα στη θέση τους, ώστε να γεννήσουν άλλα και να υπάρχει συνέχεια , είναι ατέλειωτος.

Θα καταθέσω τη σκέψη μου γύρω απο το θέμα αυτό και θα επικεντρωθώ στα δικά μας πράγματα ,στον τόπο αυτό που ζούμε και μας αφορούν. Θα πώ πράγματα που αφορούν σε θεσμούς, θεσμικά πρόσωπα κι όχι άτομα ως προσωπικότητες, γιατί πιστέύω οτι όλοι όσοι ασχολούνται με τον τόπο και τον πολιτισμό , αγωνίζονται κατά πως νομίζουν όλοι για το καλό του συνόλου.

Η ΕΝΝΟΙΑ του πολιτισμού

Για εμας τούς Έλληνες, η έννοια του πολιτισμού, ταυτίζεται με το επάγγελμα του καθενός κι όχι με την ιδιότητά του. ¨Ετσι, για άλλους πολιτισμός είναι η ενασχόληση με πνευματικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, για άλλους η ενασχόληση με την επιστήμη και την τεχνολογία, για τους πολλούς η αλλαγή συμπεριφοράς και αντίληψης, (ξεκινά ,κυρίως, απ'το αίσθημα κατωτερότητας και οδηγεί στην άκριτη υποταγή της «δύναμης του άλλου») και για μερικούς ,που για μενα κάνουν και τη ζημιά, είναι η προγονολατρεία στις διάφορες βαθμίδες της. Με πολύ ή λίγο σαλτσοπίπερο οι «εκσυγχρονιστές» και έως καθόλου σαλτσοπίπερο οι «βλαχοτσολιάδες». Η εικόνα που έχω σχηματίσει για τη γενική νοοτροπία που αφορά στον πολιτισμό μικρών ή μεγάλων κοινωνικών ομάδων σήμερα είναι αυτή. Ανακατεμένοι μαζί ψευτοεκσυγχρονιστές και ψευτοβλαχοτσολιάδες. Δηλαδή η πλήρης αλλοτρίωση της ζωής απ' τη μια και η απόλυτη στασιμότητα στην προγονολατρείας απ' την άλλη.

Πρέπει να πώ λοιπόν ότι πολιτισμός κατ'αρχήν είναι τρόπος ζωής. Είναι πολύ απλά ο τρόπος που ζούμε ως άτομα και ως κοινωνία σε συγκεκριμένη γεωγραφική θέση και σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Εκπολιτισμός δε, είναι να αναδεικνύεις και να κάνεις τρόπο ζωής τη δημιουργικότητά σου ως άτομο και ως σύνολο.

Ο πολιτισμός είναι ένστικτο,( συνέχεια ζωής), είναι πνευματική δημιουργία ,(σκέψη), είναι παιδεία (γνωση -καλλιέργεια) .Βέβαια όταν λέμε δημιουργία –εξέλιξη-πολιτισμός εννοούμε απ'τη μια μεριά τη μάθηση ,με την επιστήμη την έρευνα και την τεχνολογία κι απ'την άλλη τις τέχνες που οδηγούν στη γνώση του κόσμου ,στην αντίληψη του κόσμου από μια άλλη διαδρομή. ¨Οχι τη διαδρομή της τεχνολογικής γνώσης, αλλά των αισθήσεων. Αυτά όλα μαζί τ' αναζητά ο άνθρωπος .Η αναζήτηση παράγει σκέψη. Η ατομική και η συλλογική σκέψη μέσα απ'την αναζήτηση οδηγεί στην δημιουργία ,στην ποιότητα ζωής ,στον πολιτισμό. ¨Όταν λέμε: αυτός είναι πολιτισμένος λαός ,ή αυτοί είναι πολιτισμένοι άνθρωποι, εννοούμε ότι έχουν έναν ιδιαίτερο δικό τους τρόπο ζωής βασισμένο στην πνευματική δημιουργία και εξέλιξη ανα τους αιώνες. Είναι αυτό που λέμε έχουν πολιτισμό .

Να μείνουμε λίγο στις λέξεις «πολιτισμένος» και «μορφωμένος».

Πολλές φορές όταν λέμε «πολιτισμένος» εννοούμε «μορφωμένος». ¨Εχω συναντήσει ανθρώπους που δεν μάθανε γράμματα, αλλά η φύση τούς προίκησε με τη διάθεση για μάθηση και δημιουργία κι έχω γνωρίσει και ανθρώπους με σπουδές ,που μάθανε γράμματα, αλλά που αδυνατούν να κατανοήσουν τον κόσμο, Όπως είπα παραπάνω εννοούν τον πολιτισμό σύμφωνα με το επάγγελμα που κάνουν .Η γνώση του κόσμου ,το ωραίο παιχνίδι της ζωής δεν πρέπει να σταματά . Άν δεν γίνει αυτό χάνεις την επαφή με τη φύση των πραγμάτων. Γίνεσαι ξένος, χάνεις το δρόμο σου, ακολουθείς τις ζωές των άλλων και βρίσκεσαι αλλού νομίζοντας ότι είσαι στον τόπο σου.

Η εμπορευματοποίηση

Ο σύγχρονος πολιτισμός μας έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: το εμπόριο. Όλα έχουν εμπορευματοποιηθεί πλέον .¨Ολες οι δραστηριότητες γίνονται με κανόνες εμπορίου, το οποίο καθορίζει σε καίριο βαθμό τον τρόπο ζωής των ανθρώπων. (καταναλωτική κοινωνία)

To εμπόριο όμως δεν είναι πολιτισμός. Είναι στοιχείο του πολιτισμού .Το εμπόριο διακινεί προϊόντα, είναι οικονομική δραστηριότητα.

Και η διακίνηση των ιδεών ,ενώ πρέπει να γίνεται χωρίς ιδιοτέλεια, χαρακτηρίζεται έντονα απο αυτή τη δραστηριότητα. Και όταν δέν συμβαίνει αυτό, οφείλεται ξεκάθαρα στο πολιτισμικό ένστικτο ορισμένων ανθρώπων, που ζούν και συμπορεύονται μαζί μας.

Οι δημιουργίες των ανθρώπων του πνεύματος ,της τέχνης και της επιστήμης είναι πολιτισμικά αγαθά ,που η ίδια η πολιτεία πρέπει να στηρίζει και να διακινεί. Και είναι επιτακτική η ανάγκη σήμερα να στηρίξει αυτόν τον πολιτισμό ,όχι μόνο ως αντιστάθμισμα άν θέλετε στον άλλο τον υλικοτεχνικό και μή ανθρωποκεντρικό ,που στο διάβα του δεν αφήνει τίποτε όρθιο, αλλά γιατί αυτός ο πολιτισμός είναι η δημιουργική ζωή για τον καθένα μας και για όλους.

(Ούτως ή άλλως είναι θέμα πολιτείας να στηρίζει την πνευματική δράση ως βασικό στοιχείο του τρόπου ζωής.)

ΤΩΡΑ , ΟΙ ΕΚΔΗΛΏΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΤΌΠΟ ΜΑΣ

–Τι είναι. οι πολιτιστικές εκδηλώσεις

Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο θερισμός όσων σπέρνουμε , η σοδειά μας δηλαδή. Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις απολαμβάνουμε τη χαρά της δημιουργίας που είναι συνυφασμένη με τη χαρά της ψυχής. Αυτό μπορούμε να το κατάλάβουμε καλλίτερα παρατηρώντας τα μικρά παιδιά στο παιχνίδι τους. Μέσα απ'την αναζήτηση και τη γνώση ,παίζοντας ,μαθαίνουν και χαίρονται τον κόσμο.

Είναι όμως έτσι? Ας δούμε εμείς οι ¨Ελληνες τι εννούμε και πως κάνουμε τις πολιτιστικές εκδηλώσεις μας, ΚΑΙ ΙΔΙΑΊΤΕΡΑ ΕΔΏ ΣΤΑ ΧΩΡΙΆ ΜΑΣ.

Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, έτσι όπως λίγο ως πολύ τις έχουμε στο μυαλό μας ,συνήθως γίνονται τους θερινούς μήνες και επικεντρώνονται κυρίως στις 5 με 6 μέρες του 15αύγουστου..Είναι τα γνωστά μας πανηγύρια. Και δεν μας αρέσει η λέξη γιορτη, τη λέμε festival.

Βασικό τους γνώρισμα η ατομική - μουγκή διασκέδαση ο πιθηκισμός και η αρπαχτή. Οργανώνονται κυρίως απο τοπικούς συλλόγους σε συνεργασία με εταιρείες θεαμάτων και με επίκεντρο τα λαϊκότροπα άσματα και την σχεδόν παντελή απουσία θεατρικών -εικαστικών -λογοτεχνικών κ.ά. δρώμενων. Υποστηρίζονται συνήθως απο άτομα που δεν έχουν σχέση με την αισθητική των πραγμάτων, ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΟΎΜΕΝΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΏΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ,αλλά και απο άτομα χωρίς πνευματική καλλιέργεια, που έχουν πάρει τις τύχες των ανθρώπων στα χέρια τους. Το πρόβλημα δηλαδή βρίσκεται στη στελέχωση των πολιτιστικών φορέων ,από το υπουργείο μέχρι και τον πιο μικρό σύλλογο. Οι εξαιρέσεις είναι τόσο λίγες , που είναι σαν να μήν υπάρχουν.

Κάθε σύγχρονη κοινωνία λογικά θα πρέπει να έχει σύγχρονο πολιτισμό ,δηλ.τρόπο ζωής ,ο οποίος να προκύπτει απ'την πολιτισμική δημιουργία της εποχής και να είναι η συνέχεια του προηγούμενου. Για να δούμε αν πράγματι υπάρχει σύγχρονος πολιτισμός, θα πρέπει να παρατηρήσουμε τον τρόπο ζωής μιας μικρής ή μεγάλης κοινωνίας .Σήμερα, πολιτισμικά στοιχεία , σημαντικά μιάς άλλης εποχής , τα παρουσιάζουμε κάθε χρόνο ως τον κύριο κορμό των πολιτιστικών εκδηλώσεων.

¨Ο,τι προϋπήρξε καθόρισε την εποχή του κι όχι το σήμερα. Ο παλαιότερος πολιτισμός ναί πρέπει να συνυπάρχει και ν' αντιπαρατίθεται στον σύγχρονο. Οι όποιες παλαιές αγροτοποιμενικές παραδόσεις μας , είναι στοιχεία πολιτισμού περασμένης εποχής που διαμορφώθηκαν ανάλογα με τις ιστορικές, θρησκευτικές και κοινωνικές συνθήκες της εποχής. Η παράδοση (το λέει κι η λέξη) αποτελεί μέρος της ζωής, ανήκει στην ιστορία και περιλαμβάνει πράγματα που τάχουμε βρεί ,γιατί κάποιοι μας τάχουν παραδώσει. Κι όπως κυλούν τα χρόνια κάθε τι το σύγχρονο σιγά-σιγά γίνεται παραδοσιακό και δίνει τη θέση του στο πιο σύγχρονο κι ούτω καθεξής.

¨Αλλο η διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς κι η ανάδειξή της κι άλλο πολιτιστικές εκδηλώσεις ,σήμερα.

Με την σύγχρονη τεχνολογία έχουμε τη δυνατότητα να συλλέγουμε ,να αρχειοθετούμε και να παρουσιάζουμε άριστα κάθε τι προγενέστερο και στο βαθμό που αξίζει. Δεν χρειάζεται να χάνουμε χρόνο να τ'αναπλάθουμε και να τα παρουσιάζουμε κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια στην αναπαλαιωμένη τους μορφή.

¨Αν έχουμε να παρουσιάσουμε κάτι καινούριο και σημαντικό έχει καλώς. Διαφορετικά μη νομίζουμε ότι είμαστε σπουδαίοι δείχνοντας το παληό.

Για φανταστείτε στις πλατείες κάθε καλοκαίρι κι έξω απ' τα μουσεία να γίνονται λυχνίσματα και τρυγίσματα με παραδοσιακές φορεσιές με σιτάρια και καλαμπόκια που θα τα φέρνουν απ' τον Καναδά. Γιορτές χάνου και σαρδέλας με δίχτυα και τράτες που θάρχονται δεν ξέρω κι εγώ από πού. Ζωγράφους και γλύπτες να ζωγραφίζουν μάχες και ολοκαυτώματα και να σκαλίζουν συμπλέγματα κολοκοτρωναίϊκα. Δρομείς με χλαμύδες και με φαρέτρες να τρέχουν κ.τ.τ

Κι όμως όσοι ασχολούνται με θέματα πολιτισμού ,είναι ικανοί να στήσουν αν μπορούσαν τέτοιες εκδηλώσεις ,γιατί έτσι τις καταλαβαίνουν.

Κι εδώ υπάρχει η σύγχιση.

Το αίσθημα κατωτερότητας που μας διακρίνει ως λαό, οδηγεί απ'τη μια μεριά στην άκριτη ξενόφερτη πολιτισμική υποταγή και αλλοτρίωση και απ'την άλλη στην προγονολατρεία, νομίζοντας ότι έτσι θα σωθούμε απ' τα σύγχρονα κάθε μορφής ρυπογόνα θεάματα. Δηλαδή στην προσπάθειά μας να σωθούμε, γυρίζουμε στην προγονολατρεία. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει έλλειμα πολιτισμικής παιδείας γενικά. Ας μην καυχώνται όσοι ασχολούνται με τη διατήρηση της παράδοσης ότι επιτελούν σωτήριο εκπολιτιστικό έργο για την ανάπτυξη του τόπου τους. Απλώς δεν είναι ικανοί να διακρίνουν το σωστό και δημιουργικό κομμάτι μέσα στη σύγχρονη χυδαιότητα των πραγμάτων. Αυτό το κομμάτι υπάρχει ,αλλά θέλει κόπο να το βρείς.

Κατά τον μήνα Αύγουστο αν περιηγηθεί κανείς τον τόπο του ,παρατηρεί το εξής τραγελαφικό. Στην είσοδο του κάθε μαχαλά, χωριού ή πόλης, βάζουν και τα τεράστια πανώ με τεράστιους τίτλους για τις τεράστιες γιορτές. Tόση παραγωγή ,τόση πολιτισμική δραστηριότητα και δεν τόχουμε καταλάβει ? Κοψίδι εδώ ,κοψίδι εκεί ,κοψίδι παντού. Οχλοβοή και ρύπανση κάθε μορφής. Την ευθύνη ,θα επαναλάβω , την έχουν οι πολιτιστικοί σύλλογοι, αλλά και οι αδελφότητες που κάθε χρόνο επαναλαμβάνουν τα ίδια πράγματα (πίττες, συνεστιάσεις ,πανηγύρια ) και συντηρούν και διαιωνίζουν έτσι μία κατάσταση που δεν παράγει και δεν προάγει πολιτισμό γιατί πίσω απ' όλα αυτά δεν υπάρχει καμμία φιλισοφία για τη ζωή. Μόνο διασκέδαση φτηνή ,η οποία δεν είναι πολιτισμός. Ο πολιτισμός δεν είναι διασκέδαση

Αυτά όλα είναι ετήσια μνημόσυνα κατάντιας. Θέλω να επισημάνω εδώ τη βασική πρακτική των πολιτιστικών μας εκδηλώσεων καθ'ότι η δημιουργία είναι συνυφασμένη με τη διασκέδαση. Σήμερα έχουμε συνηθίσει στο έτοιμο προϊόν ,είτε υλικό ,είτε πνευματικό. Εκλείπει απ'τη ζωή μας η δημιουργικότητα σε όλα τα επίπεδα. Ζούμε την εποχή της «τσίχλας του ματιού» όπως πολύ εύστοχα έλεγε ο καλλιτέχνης του θεάτρου Γ. Μιχαλακόπουλος. Αρέσκονται οι άνθρωποι να απολαμβάνουν τα θεάματα' σαν Ρωμαίοι αυτοκράτορες .

Επειδή δεν είμαστε μόνοι μας σ'αυτό τον κόσμο, λογικό ειναι να ταξιδεύουμε για να γνωρίζουμε και τις ζωές των άλλων ,είτε στο διπλανό χωριό ή πόλη, είτε και πιο μακριά στο κόσμο .

Σαν έτσι λοιπόν , ό,τι βλέπουμε αλλού να γίνεται, το φέρνουμε και στον τόπο μας, το προσαρμόζουμε αναλόγως στη δική μας αισθητική και το πουλάμε πια ως πολιτιστικό προϊόν και μάλιστα τελευταίας σοδειάς. ¨Η μη μπορώντας ούτε αυτό να κάνουμε , καταλήγουμε στην προγονολατρεία ψευτοδιασκεδάζοντας ντόπιους και ξένους.

Ετσι κι αν κάποιοι ξένοι (γιατί μας ενδιαφέρει κι ο τουρισμός), έχουν την ατυχία να βρεθούν στο τόπο μας αναζητώντας κάτι το διαφορετικό ,το πρωτότυπο, το αυθεντικό , σύγχρονο ή παραδοσιακό ,βρίσκουν τα δικά τους πράγματα αναμασημένα και παραποιημένα .

Η ανάπτυξη ενός τόπου είναι σοβαρή υπόθεση και δεν μπορεί να βασίζεται στη βούληση και την υπογραφή του κάθε άσχετου αρμοδίως αναρμόδιου. Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις για μια καλλίτερη ζωή ή η αγάπη για αυτά τα πράγματα. Τα άτομα που στελεχώνουν πολιτιστικούς φορείς πρέπει να έχουν μια σχετική παιδεία στις τέχνες και τα γράμματα. Ο κάθε υποψήφιος πολιτικός θα πρέπει με νόμο να συμμετέχει σε σεμινάρια πολιτισμού, πριν εκτεθεί και ζητήσει την ψήφο του λαού.

Η ανία και η πλήξη μας δεν φεύγει με ετήσιες συνεστιάσεις, με πίττες και πανηγύρια. Το να συμμετέχουμε σε τέτοιες εκδηλώσεις ή σε χορευτικούς συλλόγους , είναι μια καλή ενασχόληση. και βοηθάει στην επαφή με την παράδοση ώστε μέσα απ' τη γνώση του παλαιού και τα βιώματα του σήμερα ,ν'αναζητηθεί μια καινούρια έκφραση ζωής .

Η αρχαία σκουριά έχει τη γοητεία της Ας μελετήσουμε τη σοφία της κι άς την αφήσουμε άθικτη. ¨Όμως αν θέλουμε να δούμε ποιοι είμαστε ας δοκιμάσουμε τον εαυτό μας , ας ψάξουμε στο σήμερα να βρούμε με ποιο τρόπο και με ποιά μαστοριά ,που οι πρόγονοί μας είχαν, θ'αναδείξουμε τις δικές μας μορφές έκφρασης.

Στην Ελλάδα σήμερα δ ε ν υπάρχει σύγχρονη πολιτισμική δημιουργία, δηλ. δεν υπάρχει δικός μας σύγχρονος τρόπος ζωής.

Ο πολιτισμός μας είναι ξενόφερτος. Οι συμπεριφορές και οι πεποιθήσεις αλλάζουν απ'τη μια μέρα στην άλλη. Δεν θέλουμε να μάθουμε τίποτε για τον εαυτό μας.

Ντρεπόμαστε γι'αυτό που νομίζουμε ότι είμαστε . Η ζωή μας είναι του συρμού. Είναι μόδα. Να περάσει και να φύγει...αύριο πάλι.

Σύγχρονη σκέψη υπάρχει και καλή και αρκετή .Θάλεγα πλεονάζει (αν μπορεί ποτέ η σκέψη να πλεονάζει).¨Όταν οι σφαίρες περνούν από πάνω σου , σκύβεις το κεφάλι και περιμένεις τη σίγαση να το σηκώσεις δειλά-δειλά. Τι μπορεί να κάνει ένας σκεπτόμενος άνθρωπος σήμερα στο λόγο ,στη τέχνη ,στην επιστήμη ,στην άθληση ?

¨Όπως προείπα η σύγχρονη σκέψη και η δημιουργία υπάρχει στον τόπο μας .Δεν είναι ορατή. Και πρώτα απ'όλα δεν είναι ορατή απ'τους ανθρώπους που ασχολούνται με τον πολιτισμό ,για τους λόγους που ανέφερα .

Εγώ αισιοδοξώ γιατί προσβλέπω στους νέους .Για αρκετά χρόνια είχα και έχω σχέσεις ως δάσκαλος με νέα παιδιά Είναι πολυταξιδεμένοι ,πιο καλά πληροφορημένοι ,αποζητούν κι αντιλαμβάνονται το διαφορετικό και ποιοτικό ,γνωρίζουν πολύ περισσόερα πράγματα για τις τέχνες και την επιστήμη κι έχουν ευρηματικότητα και φαντασία. Είναι καιρός ν'ανοίξουμε τις πόρτες στους νέους Κι εγώ όταν ήμουν μικρός-μικρός στο προκαθορισμένο ραντεβού με την τέχνη μου , έννοιωσα να χαράσσεται ένας δύσκολος αλλά και συναρπαστικός δρόμος μπροστά μου , Πάντα έννοιωθα την ελπίδα για την συνέχεια στη ζωή μέσα από τη σκέψη και την αισθητική των πραγμάτων.

Θα τελειώσω με μία φράση του Κορνήλιου Καστοριάδη και θα παρακαλούσα να μη χειροκροτήσει κανείς γι'αυτά που είπα ,αλλά αν αισθανθεί αμήχανα άς χειροκροτήσει για την όποια προσπάθεια γίνεται σ'αυτόν το τόπο.

Λέει ο Καστοριάδης λοιπόν: «ΤΪ είναι λοιπόν αυτό που πεθαίνει σήμερα? Κατ'αρχάς το γόνιμο περιβάλλον τών αξιών μέσα στο οποίο βλασταίνουν τα δημιουργήματα του πολιτισμού και τα οποία το ανατροφοδοτούν και το επαναεμπλουτίζουν».Δηλαδη η σκέψη

...και σταματώ εδώ .Σας ευχαριστώ.

B.ΣΤΑΥΡΟΥ

  • Εμφανίσεις: 7135

ΙΝΚΑ ΗΠΕΙΡΟΥ: ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ( ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ )

Τα ατυχήματα στη θάλασσα αποτελούν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό τραυματισμών.

Τα παιδιά μικρά ή μεγάλα πρέπει να βρίσκονται υπό συνεχή επιτήρηση, ακόμη και αν γνωρίζουν μπάνιο, να μην κολυμπούν με γεμάτο στομάχι ( πρέπει να περάσουν τέσσερις ώρες από το φαγητό ), να αποφεύγουν τις βουτιές σε μέρη όπου δεν ξέρουν το βάθος ή τη διαμόρφωση του βυθού, γιατί μπορούν να προκληθούν σοβαροί τραυματισμοί.

Οι γονείς να μην αφήνουν τα παιδιά να κολυμπούν σε μέρη όπου μετακινούνται σκάφη. Το σωσίβιο που χρησιμοποιούν τα μικρότερα παιδιά πρέπει να είναι εγκεκριμένο και να μην χρησιμοποιούν διάφορα πλαστικά παιγνίδια του νερού στη θέση του. Οι γονείς πρέπει να το ελέγχουν πριν το παιδί μπει στη θάλασσα και να βρίσκονται δίπλα του συνεχώς. Δεν πρέπει να αφήνουν ποτέ μόνο το παιδί σε κάποιο σημείο με νερό. Και τα μεγαλύτερα παιδιά δεν πρέπει να κολυμπούν μόνα, αλλά πάντα με παρέα ενήλικα. Να μην σπρώχνονται μεταξύ τους μέσα στο νερό, να μην κάνουν επικίνδυνα παιγνίδια μέσα στη θάλασσα και να τα βγάζουν οι γονείς γρήγορα έξω από το νερό, αν δεν νοιώθουν καλά ή αν φοβούνται ή αν κρυώνουν. Η συνεχής επίβλεψη από τους γονείς είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την προστασία του παιδιού. Ο πνιγμός είναι πάντα σιωπηλός και γι'αυτό το παιδί δεν πρέπει να μένει ποτέ μόνο του. Η κολύμβηση πρέπει να γίνεται με αυστηρή επιτήρηση. Πρέπει οι γονείς να προσπαθήσουν να μάθουν το παιδί τους κολύμπι όσο το δυνατόν νωρίτερα. Να παίζουν μαζί του στα ρηχά μέχρις ότου εξοικειωθεί με το νερό. Να μην το αναγκάζουν να μπει μέσα στο νερό αν φοβάται. Να φοράει σωσίβιο, όταν είναι πάνω σε βάρκα, ή όταν ασχολείται με κάποιο θαλάσσιο σπόρ.. Να του εξηγούν συνέχεια τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν. Επίσης οι γονείς πρέπει να είναι ενήμεροι για την καθαρότητα ή μη της θάλασσας που πρόκειται να κολυμπήσουν. Η κολύμβηση σε μολυσμένα νερά είναι επικίνδυνη.

Μια άλλη δυσάρεστη εμπειρία από τη θάλασσα είναι η ηλίαση και τα εγκαύματα από τον ήλιο.

Η έκθεση των παιδιών στον ήλιο κρύβει μεγάλους κινδύνους ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που δεν υπάρχουν τα κατάλληλα φίλτρα στην ατμόσφαιρα λόγω της τρύπας του όζοντος. Τα παιδιά δεν πρέπει να εκτίθενται στον ήλιο χωρίς προστασία. Ανάμεσα στα απαραίτητα εφόδια του ταξιδιού είναι το καπέλο, τα γυαλιά ηλίου (αν πρόκειται για μεγαλύτερα παιδιά), το αντηλιακό με κατάλληλο δείκτη προστασίας, η ομπρέλα της θάλασσας, κάποια μαλακτική κρέμα ή γαλάκτωμα σε περίπτωση πιθανού ηλιακού εγκαύματος. Το αντηλιακό δεν προφυλάσσει ποτέ εντελώς. Γι' αυτό ο χρόνος που τα παιδιά εκτίθενται στον ήλιο πρέπει να είναι ελεγχόμενος και περιορισμένος. Γενικά οι γονείς για να προστατεύσουν τα παιδιά τους από τις βλαπτικές επιδράσεις του ήλιου κατά την διάρκεια των διακοπών πρέπει να έχουν υπ'όψιν τα εξής:

1.Να αποφεύγουν να πηγαίνουν τα παιδιά για μπάνιο από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 3:00 το απόγευμα .

2.Να χρησιμοποιούν ρούχα με μακριά μανίκια και μακριά παντελόνια, όταν το παιδί είναι εκτεθειμένο στο ήλιο.

3.Γενικά να κρατούν τα παιδιά μακριά από τον ήλιο και να χρησιμοποιούν αντηλιακό από την ηλικία των 6 μηνών.

4.Το αντηλιακό πρέπει να το βάζουν συχνά .

5.Ακόμη και αν έχει συννεφιά το αντηλιακό είναι απαραίτητο, γιατί ένα μεγάλο ποσοστό των ηλιακών αχτίνων περνάει μέσα από τα σύννεφα.

6.Παιδιά με ανοιχτόχρωμο δέρμα και μάτια, με ξανθά ή κόκκινα μαλλιά πρέπει να χρησιμοποιούν το αντηλιακό κάθε μέρα κατά την διάρκεια των διακοπών τους, ακόμα και αν δεν βρίσκονται κοντά στη θάλασσα.

7.Κάτω από την ομπρέλα το παιδί δεν προστατεύεται από τον ήλιο αφού η άμμος αντανακλά μεγάλο μέρος της ακτινοβολίας. Η ομπρέλα καλύτερα είναι να τοποθετείται στι γρασίδι, εάν υπάρχει, όπου η αντανάκλαση της ακτινοβολίας είναι πολύ μικρότερη.

8.Θα πρέπει να απλώνουμε το αντηλιακό σε όλο το πρόσωπο, το λαιμό και το κορμί των παιδιών τουλάχιστον 30 λεπτά πριν εκτεθούν στον ήλιο. Να μην ξεχνάμε να προστατεύουνε τα πτερύγια των αυτιών και τα χείλη με ειδικά στίκ με υψηλό δείκτη προστασίας. Οι περιοχές αυτές ερεθίζονται εύκολα και διευκολύνουν τις χειλιτίδες και τους έρπητες. Εάν τα παιδιά ιδρώσουν ή βραχούν χρειάζεται άμεση ανανέωση.

9.Για τα παιδιά πρέπει να επιλέγουμε αντηλιακά με φυσικά φίλτρα. Αν το παιδί είναι μικρότερο από 3 ετών ο δείκτης προστασίας πρέπει να είναι τουλάχιστο 20, ενώ για τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να ξεκινήσουμε με μια κρέμα με δείκτη προστασίας περίπου 15.

10.Ανάλογα με τον τύπο του δέρματος πρέπει να είναι και η μορφή του αντηλιακού. Τα παιδιά με λιπαρό δέρμα χρειάζονται γαλακτώματα, spray, η λοσιόν, ενώ τα παιδιά με ξηρά δέρματα πρέπει να χρησιμοποιούν κρέμες και λάδια.

Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου κ. Χριστόδουλος Πάντος, τονίζει ότι ,το τι αντηλιακά κλπ θα χρησιμοποιήσουμε για τα παιδιά μας, καλύτερα θα ήταν να επισκεφθούμε και συμβουλευθούμε τον δερματολόγο μας., ο οποίος είναι πλέον και πιο αρμόδιος .-

  • Εμφανίσεις: 8972

Η ενεργειακή διπλωματία των αγωγών αποτελούσε στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας την οποία πολεμούσε το ΠΑΣΟΚ

Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σ/ν «Λειτουργία ενεργειακών αγορών ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, για έρευνα, παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς υδρογονανθράκων», ο Σταύρος Καλογιάννης ανέφερε:

«Συζητάμε ένα σ/ν που περιλαμβάνει 200 άρθρα, για σημαντικά ζητήματα όπως η αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, θέματα έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων, λειτουργίας των λατομείων και άλλα, σε μία εξαιρετικά πιεστική, από άποψη χρόνου, διαδικασία.

Με το σ/ν προσαρμόζεται η εθνική μας νομοθεσία στις ευρωπαϊκές Οδηγίες για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, που εντάσσονται στο ρυθμιστικό πλαίσιο της 3ης Ενεργειακής Δέσμης.

Ειδικότερα:

Α) Για τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ):

Με το σ/ν ενισχύεται πολύ ο ρόλος και οι αρμοδιότητές της ΡΑΕ και αυτό είναι θέμα που χρειάζεται επανεξέταση. Η τρόικα δεν εμπιστεύεται τη σημερινή Διοίκηση και πιέζει συνεχώς για νέες Ανεξάρτητες Αρχές, με μεγαλύτερες αρμοδιότητες.

Είναι ενδεικτικό ότι με άλλο σ/ν που συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή, δημιουργείται και άλλη Αρχή, για τις δημόσιες συμβάσεις. Η ΡΑΕ ενισχύεται τόσο που θα αποφασίζει πλέον και για τη λήψη μέτρων προώθησης του ανταγωνισμού στην λειτουργία της αγοράς ενέργειας.

Στο άρθρο 26 του σ/ν επιχειρείται να καθοριστούν τα όρια των αρμοδιοτήτων μεταξύ της ΡΑΕ και της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αλλά είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα, καθώς είναι δυσδιάκριτες οι διαφορές.

Μία παρατήρηση για τα μέλη και το προσωπικό της ΡΑΕ: Μπορούν άραγε τα μέλη της Ρυθμιστικής Αρχής που είναι πλήρους απασχόλησης να αναλαμβάνουν διδακτικά καθήκοντα σε ΑΕΙ, ΤΕΙ ή να απασχολούνται μερικώς ακόμα και σε άλλες Ρυθμιστικές Αρχές, όπως προβλέπεται στο σ/ν; Είναι δυνατόν το Γραφείο Προέδρου της ΡΑΕ να έχει πέντε ειδικούς συνεργάτες, όταν ένας Υπουργός έχει μόνον δύο;

Αυτές οι ρυθμίσεις είναι προκλητικές και πρέπει να καταργηθούν.

Β) Για τον αγωγό πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη:

Το σ/ν αναφέρεται και στους βασικούς πυλώνες της ενεργειακής διπλωματίας των αγωγών. Είναι μια στρατηγική που ωθήθηκε ιδιαίτερα από τη Νέα Δημοκρατία προς εξασφάλιση οικονομικών, αναπτυξιακών και εθνικών ωφελημάτων για τη χώρα. Η στρατηγική περιελάμβανε μεταξύ άλλων:

1) τη συμφωνία κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη,

2) την ολοκλήρωση της κατασκευής του Ελληνο - τουρκικού αγωγού φυσικού αερίου,

3) τη διακρατική συμφωνία για τον Ελληνο - ιταλικό αγωγό φυσικού αερίου με την συμμετοχή της Τουρκίας,

4) συμφωνία που αφορά τον ελληνικό κλάδο του αγωγού South Stream.

Ο αγωγός πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη είναι έργο μείζονος εθνικής σημασίας γι' αυτό αποτέλεσε μία από τις στρατηγικές επιλογές των Κυβερνήσεων Καραμανλή.

Η κατασκευή του αγωγού προβλέπεται από τη συμφωνία μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ρωσίας, της Βουλγαρίας και της Ελλάδας και έχει κυρωθεί, από την πλευρά μας, με το Ν. 3558/2007.

Παρά τον επανειλημμένο κοινοβουλευτικό έλεγχο που ασκούσαμε, η Κυβέρνηση καθυστέρησε αδικαιολόγητα την προώθηση του αγωγού, καθώς δεν πιστεύει στο σημαντικό αυτό έργο.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής είχε καταθέσει στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή ένα απλό δισέλιδο, ως προσχέδιο νόμου για τον αγωγό, τον Μάρτιο 2010 και τον Ιούλιο 2010 (ακριβώς πριν ένα χρόνο) έγινε μία απλή ενημέρωση των μελών της Επιτροπής της Βουλής από την τότε Υπουργό ΠΕΚΑ. Προφανώς ήταν άλλες οι προτεραιότητες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

Εμείς κρατήσαμε ζωντανό το έργο με τις πιέσεις μας. Όμως έχει χαθεί, με αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης, πολύτιμος χρόνος δύο ετών.

Υπενθυμίζω ότι το φθινόπωρο του 2009 δεν άλλαξε η Κυβέρνηση μόνον στην Ελλάδα, άλλαξε και στην Βουλγαρία. Η νέα Βουλγαρική Κυβέρνηση είναι αντίθετη με το έργο για περιβαλλοντικούς δήθεν λόγους. Για τους ίδιους δηλαδή λόγους που επικαλούνταν προεκλογικά και ο σημερινός Πρωθυπουργός και ζητούσε την επαναδιαπραγμάτευση του έργου. Είναι πολύ εύκολο να βγάλει κανείς τα συμπεράσματά του.

Γ) Για τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας - Ιταλίας:

Έχουμε κατ' επανάληψη τονίσει ότι ο αγωγός έχει εθνική σημασία. Παρά τις απίστευτες παλινωδίες της Κυβέρνησης και στο θέμα αυτό (υπενθυμίζω τους προεκλογικούς λεονταρισμούς του ΠΑΣΟΚ περί δήθεν μη χωροθέτησης του αγωγού και των συνοδών εγκαταστάσεών του στη Θεσπρωτία για περιβαλλοντικούς, δήθεν, λόγους) είναι στη σωστή κατεύθυνση οι ρυθμίσεις που αφορούν τον αγωγό.

Στο άρθρο 179 του σ/ν προβλέπεται ότι εντός ενός έτους μετά την έναρξη λειτουργίας του αγωγού, η ΔΕΠΑ θα λειτουργήσει νέα Επιχείρηση Παροχής Αερίου, υπό μορφή ΑΕ, στην Ήπειρο.

Κατ' αρχάς ζητάμε από το Υπουργείο ένα χρονοδιάγραμμα για την έναρξη λειτουργίας του αγωγού Ελλάδα – Ιταλία. Το γεγονός ότι δεν γίνεται καμία αναφορά σε χρονοδιαγράμματα, μας κάνει εξαιρετικά επιφυλακτικούς για την λειτουργία της ΕΠΑ Ηπείρου και Δυτ. Μακεδονίας. Δεν πρέπει όμως αυτά να μείνουν απλές εξαγγελίες.

Δ) Μεταλλευτικές – Λατομικές εργασίες εντός δασών:

Ό,τι και να πούμε για τα σχετικά άρθρα (181 και 183) του σ/ν είναι λίγο.

Είναι δυνατόν να ισχυρίζεται το Υπουργείο Περιβάλλοντος ότι «επιτρέπεται η απόθεση καταλοίπων της μεταλλουργικής επεξεργασίας στα δάση» και ότι με τη ρύθμιση αυτή επιτυγχάνεται ο περιορισμός των επεμβάσεων εντός των δασών; Όλα έχουν ένα όριο.

Επίσης οι προτεινόμενες παρατάσεις στη λειτουργία λατομείων αδρανών υλικών δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές, όταν μάλιστα υποτίθεται ότι στο επόμενο διάστημα το Υπουργείο θα φέρει νέο σ/ν για τα προβλήματα του κλάδου συνολικά. Πρότασή μας είναι το Υπουργείο να εντάξει τα σχετικά με τα λατομεία στο νέο σ/ν, του οποίου οι ρυθμίσεις πρέπει να είναι απολύτως συμβατές και με την περιβαλλοντική νομοθεσία».

Σταύρος Ελ. Καλογιάννης

Πολιτικός Μηχανικός M.sp, Cert.

Βουλευτής N. Ιωαννίνων (Ν.Δ.)

  • Εμφανίσεις: 7224

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ασφάλειες Γεωργιάδης - HG Brokers SA
Tzimas Home Accessories
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
ACS ...σημαίνει courier
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save