Ποιο εμβληματικό μοντέλο της Toyota επιστρέφει δριμύτερο - H επίσημη ανακοίνωση
Διπλή χαρά θα πρέπει να νιώθουν οι φίλοι της Toyota. Η ιαπωνική μάρκα κατέκτησε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά το πρωτάθλημα κατασκευαστών στο WRC, ενώ ανακοίνωσε επίσημα την επάνοδο της εμβληματικής Celica στη ζωή.
H πρωτοβουλία για την αναγέννηση της Celica ανήκει στον ίδιο τον πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, που επιθυμεί διακαώς να συμπληρώσει τη γκάμα της μάρκας του με ένα νέο σπορ μοντέλο προσαρμοσμένο στα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης. Ο Toyoda είναι φανατικός φίλος των μηχανοκίνητων αθλημάτων, τρέχει όποτε του το επιτρέπει το βεβαρημένο του πρόγραμμα σε αγώνες και θεωρείται ένας από τους ικανότερους και διορατικότερους μάνατζερ της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Ωστόσο η ανακοίνωση του μεγάλου comeback της Celica δεν προέρχεται από τον ίδιο, αλλά από τον τεχνικό διευθυντή της Toyota, Hiroki Nakajima. Η δήλωση «θα κατασκευάσουμε τη Celica» έγινε στο ιαπωνικό περιοδικό «Best Car», ενώ αμέσως μετά αναρωτήθηκε ο Nakajima, μήπως ήταν λάθος που δημοσιοποίησε την απόφαση της εταιρείας τους, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Βασικά αναρωτιέμαι, αν μου επιτρέπεται να το πω αυτό».
*H Toyota Celica έβδομης γενιάς
Οι πληροφορίες για τη μελλοντική Toyota Celica είναι ελάχιστες, ωστόσο θεωρείται βέβαιο, ότι θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που εξελίσσουν οι Ιάπωνες για τα επόμενα ηλεκτρικά σπορ μοντέλα επόμενης γενιάς. H έλλειψη πληροφοριών, αλλά και κατασκοπευτικών φωτογραφιών από ενδεχόμενα πρωτότυπα, δείχνει πάντως, ότι η εξέλιξη του νέου μοντέλου βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και ότι θα χρειαστούν κάποια χρόνια, μέχρι να το δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους στην τελική του μορφή.
Η Toyota Celica αποκαλύφθηκε στην Ιαπωνία το φθινόπωρο του 1970 και κατασκευαζόταν έως το 2006, οπότε ολοκληρώθηκε η παραγωγή του μοντέλου έβδομης γενιάς. Η ονομασία της προέκυψε από τη λατινική λέξη «Coelica» και σημαίνει «παραδείσιος» και «ουράνιος», ενώ παραμένει ακόμη στη μνήμη των φίλων των τεσσάρων τροχών ως αντίπαλο δέος της Ford Mustang, αλλά σε σαφώς προσιτότερες τιμές.
*Η Celica έδρεψε δάφνες και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WRC
Σε όλη την πορεία της διατήρησε η Celica τη βασική φιλοσοφία του δίθυρου, τετραθέσιου Sportscoupe με τετρακύλινδρους κινητήρες. Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις έγιναν το 1986, όταν πέρασε η Toyota Celica από την κίνηση στους πίσω τροχούς στην εμπροσθοκίνηση και το 1988, οπότε απέκτησε και τετρακίνητη έκδοση. Να σημειώσουμε, ότι όλες οι Celica κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της Toyota στην πόλη Aichi της Ιαπωνίας, ενώ το δημοφιλές σπορ μοντέλο κατέκτησε το 1990, 1992, 1993 και 1994 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WRC στην κατηγορία των οδηγών.