Ηλεκτρικά πατίνια: Σε ποιες πόλεις του εξωτερικού απαγορεύεται η κυκλοφορία τους και γιατί
Η Μαδρίτη είπε adios στα ηλεκτρικά πατίνια. Η πρωτεύουσα της Ισπανίας ακολούθησε το Παρίσι και άλλες μεγάλες πόλεις και αποφάσισε να απαγορεύσει την κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων δικύκλων από τον Οκτώβριο και μετά, επειδή τα θεωρεί επικίνδυνα. Ο δήμαρχος της Μαδρίτης, José Luis Martínez-Almeida, ανάρτησε στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter) δήλωση, στην οποία τονίζει μεταξύ άλλων, ότι «η ασφάλεια των κατοίκων της Μαδρίτης είναι δική μας προτεραιότητα».
Να σημειώσουμε ότι ανάλογη απαγόρευση ισχύει από τον Σεπτέμβριο του 2023 και στο Παρίσι, όπως επίσης και σε μια σειρά άλλων μεγάλων πόλεων, όπως το Μόντρεαλ του Καναδά και η Μελβούρνη της Αυστραλίας. Το κίνημα αντίστασης κατά των ηλεκτρικών πατινιών εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς και στη Γερμανία, με πρώτη πόλη που τους έβαλε STOP το Γκελζενκίρχεν.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο της Μαδρίτης, δεν ανταποκρίθηκαν οι πάροχοι των ηλεκτρικών πατινιών στις απαιτήσεις για ασφαλείς μετακινήσεις των πεζών και ιδίως των πιο ηλικιωμένων ατόμων. Έτσι, καλούνται να αποσύρουν οι εταιρείες ενοικίασης e-scooter Lime, Dott και Tier Mobility τα αθόρυβα δικυκλα από τους δρόμους της Μαδρίτης, όπου θα είναι από τον Οκτώβριο παράνομη η χρήση τους.
Οι υπέρμαχοι των e-Scooter τα θεωρούν ιδανικά οχήματα για μετακινήσεις στον κεντρικό ιστό μιας πόλης, καθώς είναι ευέλικτα, δεν εκπέμπουν ρύπους και παρκάρουν εύκολα παντού, καταλαμβάνοντας ελάχιστο χώρο. Όσοι αντιδρούν, υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρικά πατίνια προκαλούν χαοτικές καταστάσεις, αφού τα αφήνουν μετά τη χρήση τους στη μέση του δρόμου, ενώ προκαλούν πολλά ατυχήματα με άλλα οχήματα, αλλά και με πεζούς, καθώς περνούν από δίπλα τους εντελώς αθόρυβα και με αρκετά υψηλή ταχύτητα.