Παύλος Αλέπης: Το έγκλημα που αρέσει

Παύλος Αλέπης: Το έγκλημα που αρέσει

«ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΠΟΥ ΑΡΕΣΕΙ» έχει και έναν υπαινικτικό υπότιτλο «ΔΟΛΟΦΟΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ»... Το υπογράφει ο ΝΑΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, Δημοσιογράφος ως το κόκκαλο.

Πολύ πριν την επικοινωνιακή ισοπέδωση που ζούμε, ένα μικρό βιβλιαράκι προφητικό, είχε κτυπήσει το καμπανάκι σε πολιτικούς και πολίτες. Η Σκηνοθεσία του Δημοσίου Προσώπου, ήταν ο τίτλος του και ο συγγραφέας Γιώργος Λακόπουλος, ανέλυε πως η ουσία της Πολιτικής έχει παραμερισθεί από την επικοινωνία και το φαίνεσθαι... Επικίνδυνο χτύπημα στην Δημοκρατία.

Ήμουν εκεί στο μέγαρο Υπατία, με πολιτικούς και δημοσιογράφους και έναν κόσμο που δεν ξέχασε, αλλά δεν κάναμε στην συνέχεια και πολλά πράγματα... για να σωθεί η κατάσταση. Τόσα ξέραμε, τόσα λέγαμε...

Με ενοχές λοιπόν σήμερα, στέκομαι σε ένα άλλο προφητικό-αναλυτικο νέο βιβλίο, που μιλά ευθέως για το πώς φτάσαμε σήμερα την Δημοσιογραφία... Γράφει για τις ρίζες του κακού, την διαδρομή της απαξίωσης, της δραματικής αλλαγής προσανατολισμού και ρόλου και το τις φταίει...

Με πρόσωπα, όχι γενικότητες. Γράφει και προτείνει λύσεις κι αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον, αρκεί να κατανοήσει το μέγα πλήθος (που σήμερα μισεί δημοσιογραφία και δημοσιογράφους)...

«ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΠΟΥ ΑΡΕΣΕΙ» έχει και έναν υπαινικτικό υπότιτλο «ΔΟΛΟΦΟΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ»... Το υπογράφει ο ΝΑΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, Δημοσιογράφος ως το κόκκαλο.

Μισό αιώνα στην δημόσια σφαίρα, γνωρίζει τι προηγήθηκε και πού χάθηκε το παιχνίδι για ένα λειτούργημα που οδηγούσε και καθοδηγούσε την κοινωνία, ώσπου εκείνη της γύρισε την πλάτη. Γράφει για τα λάθη ουσίας λίγων στην αρχή, όλων ΑΠΕΡΙΣΚΕΠΤΑ στη συνέχεια.

Και με ταπεινότητα, ξεκινά από την αρχή, αναμετρώντας τις δυνάμεις του με αυτούς που νομίζουν πως κατέχουν την αλήθεια, ενώ την παραποιούν με...σύστημα.

Από την υπερπληροφόρηση στράβωσε η δημοσιογραφία; Όχι, από το ότι δεν ξεχωρίζει ο αναγνώστης θεατής, ακροατής τι είναι σχόλιο και τι είδηση-γεγονός.

Δημοσιογραφία σημαίνει γεγονολατρεία. Σημαίνει μια απλή φράση. Η είδηση είναι ιερή, το σχόλιο, ελεύθερο..

Θα ήταν ένα τοίχος σταθερός , που θα μας προστάτευε από κάθε εξουσία -ακόμα και της γραφής- αν σεβόμαστε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και διαχωρίζαμε το γεγονός. Η σύνθεση, έγινε εργαλείο πονηρό κάθε σπέκουλας, αθώας η προπαγάνδας.

Ποτέ δεν σκοτώσαμε τον Προκρούστη μέσα μας... Βέβαια η δημοσιογραφία, αν ήταν θρησκεία κυνηγημένοι θα ήταν οι πιστοί.. Τολμά κανένας να λέει μόνο αλήθειες;;;

Γιατί η αλήθεια του νικητή πάντα επικρατεί; Αν το δεχθείς όμως και δεν το πολεμήσεις διαρκώς, η στρέβλωση γιγαντώνεται...

Το γράψε αυτό που βλέπεις, πώς βγαίνει απ την σύνθεση, πώς φιμώνεται ή αλλοιώνεται το ΓΕΓΟΝΟΣ και πόσο εύκολα το παραποιούν η και το θάβουν οι...ενδιαφερόμενοι;

Στον Όμηρο φθάνει ο συγγραφέας βάζοντας μπροστά την Χάνα Άρεντ αυτή, που αναζητά την γραφή του Ομήρου.. Τον τρόπο του... Ναι αυτού που κατέγραψε την αμεροληψία αντιμετώπισης φίλων μα και εχθρών.. και το έγραψε πρώτος... και το σεβάστηκε, για να το ξεσκίσουν τα τσακάλια στην συνέχεια...

Στις μέρες μας το κρατάμε αυτό; Όλοι γνωρίζουμε την κατασκευή της... αλήθειας απ΄ τον Χίτλερ και τον Γκαίμπελς κι όμως η ιστορία δεν στάθηκε-ως φαίνεται- όσο πρέπει για αυτό κινδυνεύουμε ακόμη... και απλά κοιτάμε.

Κάτι θα μείνει; Ή δεν θα μείνει τίποτα;

Πάμε λοιπόν στους ημετέρους κατασκευαστές της αλήθειας και σε αυτούς που υποκύπτουν χαλαρά σ αυτήν, με το αιτιολογικό του πόσο αφόρητα κουραστικό είναι το κυνήγι της αλήθειας. Η ...απέναντι ευκολία είναι και... διασκεδαστική στο φινάλε... Η αλεπού της τηλεόρασης έχετε σκεφθεί τι κακό έκανε;

Ο Ρότζερ Έιλς, ο ιδρυτής του καναλιού FOX δολοφονεί την αλήθεια σε 7 δευτερόλεπτα. Τόσα χρειάζονται στον θεατή λέει... Ρίξε έναν τίτλο, εκεί θα μείνει, έριξε βάρος στο φαίνεσθαι, κορίτσαρες και γόητες, εκεί θα μείνει... Σπείρε ΦΟΒΟ εκεί θα σταθεί!!!!!... Δεν πάει να λέει η αλήθεια ότι θέλει...

Ποια άνισα DATA, μαγείρεψε τα στο μπλέντερ, πολτός θα βγει... Το μήνυμα είσαι εσύ... Ποια αλήθεια; Ποια είναι αυτή; Εσύ... Και το εγώ σου... Τι κολακεία. Ποιος την πετάει;;; Τέλος δεν έχει. Η αναίμακτη, ειρηνική καταστροφή είναι εδώ. Κάθε βράδυ στο σαλόνι με μεγάλη οθόνη, ωραία χρώματα και... όμορφες γυναίκες.

Είναι εδραιωμένη, περιμένει. Έχει απέναντι της όλους τους εκμεταλλευτές της κοινωνικής απελπισίας, τον κάθε φόβο, κρυφό και αφανέρωτο (εσύ ξέρεις) την κάθε ακρότητα, τον κάθε λαϊκισμό... Όχι μόνο πολιτικό, σκεφθείτε το, αλλά κοινωνικό, που είναι ό,τι χειρότερο... Αγώνας για να γίνει ψήφος....

Αντιγράφει ο Νάσος Αθανασίου, τον μέγα Σεφέρη. Οι αναλύσεις, οι κριτικές, οι ερμηνείες, πρέπει να λησμονηθούν για να γυρίσουμε στο ΠΟΙΗΜΑ (στο γεγονός)... Απλό κι όμως το δυσκολότερο. Ανταποκρίνεται σήμερα ότι διαβάζουμε και ακούμε στην απλή βάση της πληροφόρησης του αναγνώστη;

Τα θυμάται κανένας τα βασικά; Ποιος, πότε, πού, πώς και γιατί;;; Προσθέστε πριν απαντήσετε και... ΤΟ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΗΓΗ ΤΟΥΣ μπας και πάρουμε αποστάσεις... Τις αναγκαίες.

Εύχομαι αυτό το βιβλίο, (ίσως να γίνει και σειρά) να σταθεί αφορμή για μια κινητοποίηση του κάθε δημοσιογράφου, μα και του κάθε αναγνώστη-πολιτη... ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ.

(Ο Παύλος Αλέπης είναι δημοσιογράφος)



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Galaxy Hotel
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
Το Σουβλάκι του Πασά
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων